Flummigt vegoprogram eller bara nirvanafeeling?

Bild från SVT.

Har ni sett första vegetariska matprogrammet i Sverige som gick på SVT nyligen. Den har fått mycket kritik för att vara fördomsfull och sätta vegetarianer i en box.

Mig fångade programmet inte speciellt mycket. Det är något med sättet den är filmad på, det går för snabbt när de visar hur maten görs, men långsamt när de två hippiebloggarna syns i rutan. Det är definitivt livsstilen och dessa bloggare som förs fram i ljuset. Så för den som bara vill njuta av ett program och gå in en härlig nirvanafeeling är detta ett ok program.

Sedan håller jag inte med om att den sätter in alla vegetarianer i en box. Det är väl klart man som tittare fattar att det där inte är alla vegetarianer som lever så där. Jag menar hur många har 100 sorters bär i sin trädgård på vintern eller vem tänder en eld på stranden och spelar musik. Men att drömma är ju gratis! Ett bra försök till något annorlunda. Think Outside the box!

Cecilia Söderlund  – (14 februari 2016 14:04)  

Jag har helt missat att det programmet börjat. Låter ju si sådär när jag läser. Jag trodde det skulle vara ett mer "ordentligt" matprogram.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP