Trädgårdsmässan i kista

tradgardsmassa

tradgardsmassa2

Förra helgen var det trädgårdsmässan och vi bor ju visserligen inte i hus ;) men lite grönt kan man väl ändå ha i balkongen. Dessutom är det söderläge så vi tänkte prova att plantera lite örter som ruccola, basilika, persilja och sallader. Sedan köpte vi klättrande tomater, blommor och en massa fina utekrukor till mässpris. Om det nu blir varmt i sommar och vi inte glömmer vattna och ta hand om växterna så ser jag fram emot att få laga maten i köket med lite egna odlingar. :) Lite kul är det då alla i familjen är lika engagerade i odlingar så det lär nog inte bli något problem med att vattna dem.

Var det några fler som var där? Tyckte ni att det var bra? Jag tyckte att det var lite dåligt med intressanta utställare och fick inte det jag väntade mig, men det var ändå ok. Det fanns ju en massa fina dekorationer och fina småbutiker. Emin var lite besviken att det inte fanns grönsaker då han trodde att man kunde köpa med sig färdiga grönsaker som på Ullriksdals trädgård. :) Jag tänkte även gå till den i Älvsjö som är i april.

Martina  – (17 mars 2012 14:47)  

Alltid kul med trädgårdsmässor tycker jag. Här i Göteborg har vi en på Liseberg varje år.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP