På tal om Eko

Maria-akerman

Det fanns en intressant artikel idag i DN om ekomat. Innebörden i texten är att vi inte nått regeringens mål om att andelen ekologisk jordbruksmark inte nått nå 20%. Detta skylls på handlarna som lägger på allt för stor vinstmarginal på ekoprodukter jämfört med traditionella produkter. Detta nekas av handlarna men odlarna påpekar att så här är fallet. Handlarna menar att kunden får mer av ekoprodukter och att man tänker på miljön osv. Men varför ska kunderna och odlarna vara de som främjar utvecklingen? Ifall de sänker priserna något rimligt kanske fler kan köpa ekomat och vi kan nå målen tillsammans eller?

På tal om Eko hur som så brukar jag försöka använda så mycket eko av de jag kan. Det känns ju mycket bättre att få i sig mat som är naturliga och nyttigare. På sistone har jag också börjat tänka mer på vad för produkter jag använder i min dagliga hudvård. Och i jakten nappade jag på Maria Åkerbergs då för det första min hudterapeut har detta i sin hudsalong och för att deras tänk även passar in i mina önskemål om snygg design och bra produkter. Jag började med att beställa provburkar från Dermanords hemsida och beställde sedan hem produkterna ovan från Hud&kosmetik. Jag såg också att de säljs i hälsoaffären bredvid Blueberry Lifestile på Drottninggatan. Ni måste förresten testa Blueberrys wraps eller sallader, de har också ett ekotänk och jag älskar deras kocept.

Nena  – (6 januari 2012 00:07)  

Ville bara onska dig ett riktigt gott nytt ar!!

Anonym –   – (8 januari 2012 22:06)  

Använder bara Dermanords produkter i smink väg. Maskaran torkar tyvärr ut smababre än andra men vad gör det? Det betyder ju bara att det inte är massor med kemikalier i :-) / Tyglina

Yasemin  – (9 januari 2012 10:03)  

Tack detsamma Nena.
Tyglina vad kul :)

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP