Tre goda mezeröror

röror

havuc

kirmizibiber

aubergine

Läser just nu "Fredrik Paulins" 50 genvägar till fettförbränning. Kan tipsa om den boken om man vill läsa om olika kryddor och grönsaker som sätter igång förbränningen. Bland annat vitlök som finns i rörorna nedan. Starka kryddor. Men även kanel tydligen så jag tillsatte lite kanel i min smoothie i morse och det smakade verkligen jättegott med. :)

På mezebordet finner ni även dessa goda röror att äta till maten eller med bröd. Det är mycket gott och förhöjer smaken.

Uppifrån och ner: Morotströra, paprikaröra och aubergineröra.

Paprikaröra
Ta tre styck spetsiga röda paprikor som du grillar och tar bort skalet på. Hacka fint och blanda med en matsked paprikapuré, hackade valnötter, olivolja och salta.

Aubergineröra
Grilla tre styck aubergine som du hackar fint och blandar tillsamman med vitlök, salt och yoghurt. Garnera med mynta och torkad rödpeppar.

Alexandra - Kärlek på tallrik  – (29 september 2011 20:06)  

Åh, de låter alla tre så underbart goda <3 Paprikaröran måste jag prova, och morotsröran! MUMS =D Härliga bilder också!

Remsan  – (2 oktober 2011 20:20)  

Åh, så gott! Borde föröka mig på att laga en mezemiddag med flera olika rätter och röror.

MrsSunshine  – (6 oktober 2011 11:32)  

Vilken fin blogg med inspirerande recept! Jag lägger upp dig i min blogglista:-)

MrsSunshine  – (6 oktober 2011 12:38)  

Vad mycket gott och inspirerande jag hittade här! Jättefin blogg, jag återkommer gärna:-)

Helena Ljunggren  – (10 oktober 2011 10:05)  

Mums, så himla gott det ser ut!

Ann-Louise  – (13 oktober 2011 21:30)  

Vilka vackra och goda röror! Alla tre ser helt ljuvliga ut så att det blir svårt att välja vilken jag ska prova först...

Yasemin  – (16 oktober 2011 10:43)  

Alexandra: Vad roligt att det ser gott ut. :)
Emmy: Ja det borde du ;)
Mrs S: Tack va kul. :)
Helena: Bra komplimang från en riktig fotograf. ;)
Ann-louise: Gör alla vet ja ;)

HurtMaja  – (9 november 2011 00:15)  

Ooh, vad gott! Måste testa ;)

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP