Semesterpaus!

kaffer

Nu mina vänner är det dags för mig att ta semester! :) Jippiii. Under semestern kommer jag att lata mig, inte tänka på tiden, leka med Emin, umgås med kära&nära, äta massor med gott, läsa tidningar i lugn och ro och njuta av naturen.

På bilden ser ni en kopp med orientaliskt mönster. I den serveras turkiskt kaffe som har kokats i vatten. När man har druckit upp kaffet brukar det bli ett mönster av kaffet av t.ex. en väg, en kamel, en tår, osv som siare brukar tolka och inge hopp för framtiden eller göra den dyster. Själv tror jag inte på den typen av skrock, men det kan ju vara intressant för er läsare att förstå att kaffet har den här betydelsen för många i Turkiet. Jag vet inte hur framtiden blir för er läsare, men jag hoppas från mitt innersta att den blir precis som ni önskar. Kram så länge. ;)

Remsan  – (19 juli 2011 15:59)  

Ha det så skönt och njut av ledigheten. Kram

Ann-Sofi  – (1 augusti 2011 22:32)  

Hoppas du får en härlig semester! Lata dagar och sol på kinderna!

Anonym –   – (21 augusti 2011 00:48)  

pinar

Hej Yasemincim!
Måste bara säga att jag, mamma och syrran fastnat framför datorn pga din underbara blogg!
Keep up the good work!

Yasemin  – (21 augusti 2011 11:17)  

Hej Pinarcim! Tack vad glad jag blir. :) Kram.

Jessica  – (3 september 2011 20:22)  

Hej Yasemin.
Kikar in med jämna mellanrum i hopp om att du har börjat blogga och blir lika besviken varje gång jag ser "semesterpaus" som huvudrubik...
När är det du startar igång din fina blogg igen?
Är så ivrig på att få inspiration från dina middagar.
Kram från ivrig blogg läsare

Yasemin  – (4 september 2011 00:14)  

Hej Jessica! Vad glädjande att få höra att du väntar på mina inlägg. Måste tyvärr göra dig besviken då tiden inte finns att blogga för tillfället. Hoppas du kan hitta något i arkivet. Kram Yasemin

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP