Idag är jag svensk

jordgubbarmedmjolk

Ibland frågar vissa när samtalsämnet blogg kommer upp vad nyttan är med det. Det är just det här. Att kunna se vad andra äter, få inspiration, dela med sig av inspiration. Att man äter jordgubbar i mjölk hade jag ingen kunskap om alls men har sett på flera bloggar att detta är något från mångas barndom i Sverige. Likaså finns det saker som väcker barndomen hos mig likt dessa:

Sütlac med vanilj
Färska kikärtor

Och riktigt glad blev jag när Anna gjorde ett inlägg om att hon bjudit på Piyaz på studentmottagningen. :)

Läste en spalt idag där dem frågade om hur svensk man känner sig.  När jag nu njuter av mina svenska jordgubbar med mjölk skulle jag svara att jag känner mig svensk. :)

Tulipan´s bakverk  – (5 juni 2011 19:38)  

Tänk att jordgubbar kan vara så gott :)

Anonym –   – (5 juni 2011 23:04)  

Ha ha, ja man kanske skulle mäta sitt svenska mått i jordgubbar :-) Gott är det i alla fall. För mig är det sommar, jordgubbar,lite socker och mjölk - sååå gott!
Remsan

Erika - Bakglädje  – (6 juni 2011 22:59)  

Jordgubbar är riktigt gott och jag äter dem helst som de är men jag har barndomsminnen med jordgubbar i mjölk. :-)
Jag älskar att blogga av samma anledning som du skriver ovan: dela inspiration. Att läsa andras bloggar ger inspiration.

Mårtenssons kök  – (7 juni 2011 21:47)  

Ja, visst är det gott, vi brukar ha lite grädde också i mjölken, sk gräddmjölk.
Tänk att något vissa tar för givet att alla vet inte alls är allmänt känt, så kul att hitta inspiration både till jordgubbar och mjölk eller så till Pide bland alla matbloggar!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP