Medelhavsgrönsaker till pastan

pasaamore

Jag har fått hem dessa provprodukter för att prova till pastan. Jag är ju själv ingen älskare av färdiga frysta maträtter, såser, soppor, kakor, osv. Men samtidigt när man ibland har bråttom så kan det också vara värt att ha hemma. Och jag gissar att alla inte står och lagar och bakar för jämnan som mig. :) Men igår var faktiskt en sådan dag då jag inte heller orkade laga något. Och kom då på det fina paketet med Pasta Amore som jag har fått.

Jag hade grillad kyckling och bulgur färdig från dagen innan. Och det här tänkte jag skulle piffa upp rätten. Och precis som jag hade tänkt mig blev det mycket gott tillbehör med "Toscanska grönsaker" till kycklingen. Sedan jobbar jag ju med marknadsföring och formgivning och jag föll pladask för designen. Kanske lite väl mycket med hjärta av tomat och basilika. Men i övrigt mycket snygga färger, typgrafi och bra copy! Det negativa med Pasta Amore är att det är väldigt lite innehåll för ett pris på 35 kronor. Men som sagt det är bra att ha hemma när fantasin och orken inte finns.

Remsan  – (14 maj 2011 17:56)  

Låter som bra-att-ha-hemma-alternativ. Borde gå att använda till mer än pasta precis som du gjorde. Jag är ju inte så förtjust i pasta. Men man kan säkert röra ned dem i någon sås till annat.

Helena S  – (15 maj 2011 20:46)  

Det är alltid skönt med backup-alternativ. Ibland köper jag hem Findus asieninspirerade frysportioner, och blir varje gång lika fascinerad över hur otroligt mycket tid jag får över den kvällen när jag varken behöver laga mat eller diska... nästa lite guilty pleasure. ;-)

Sandra –   – (16 maj 2011 10:14)  

Hej,

har läst i många av dina inlägg att du köper färsk filodeg eller yufka från Turkiet och fryser in, såg också att du köper de från istiklal cadde i istanbul. Nu är det så att jag ska till just istanbul i slutet på maj, och undrar om du kunde skriva mer exakt var i istiklal cadde som du köper de från? Skulle bli så tacksam för svar! :)

Yasemin  – (16 maj 2011 21:00)  

Emmy: Ja jag kom på igår att de skulle passa bra i baguette med kyckling. Hur kan man inte älska pasta btw ;)
Helena: Jaa ibland 'är det skönt att slippa laga.
Sandra: Det kan ha ändrats sen jag var där. Fråga efter "Yufkaci" (uttalas yufkadji). Jag hämtar oftast från mammas hemstad, men det borde finnas färsk överallt i turkiet. Be dem lägga papper emellan för transporten så att degen inte fastsnar av värmen. Ha en trevlig resa.

Sandra –   – (17 maj 2011 23:33)  

Tusen tack för tipset! :)

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP