Krabbelurer Mulledagen

mulle

Förra helgen hade "Mulle på Friluftsfrämjandet" familjedag. Det var flera aktiviteter och så fick vi äta grillade krabbelurer. Vet ni vad det är? Det var första gången jag åt det och det var jättegott. Det var som en pannkakssmet med kanelsocker på.

Vill dela med mig av Emins fina kommentar idag:
- Mamma ska du hämta mig idag?
- Emin, nej på onsdagar hämtar pappa dig. Jag ska hjälpa mormor med en sak och kommer lite sent.
- Men, mamma kommer du inte att sakna mig?

Men älskliiiing :) Tror ni att jag kunde gå iväg och jobba efter en sådan här kommentar. Ville bara stanna hemma och mysa med gosingen. :)

Mårtenssons kök  – (18 maj 2011 20:13)  

Krabbelurer åt man minsann inte igår, snarare är det evigheter sen!

Yasemin  – (18 maj 2011 22:34)  

Jaha vad roligt att du vet vad det är :). Är smeten pannkakssmet liknande, stämmer det?

Anette  – (21 maj 2011 17:17)  

Jag hade aldrig hört talas om Krabbelurer och var tvungen att googla, hittade en del recept och har nu provat ett av dem. Jättegott, smeten var nästan som en sockerkaksmet. Tur att jag följer din blogg.

Mvh Anette

Yasemin  – (21 maj 2011 19:10)  

Hej Annete, Vad roligt att du hittade ett recept på det. Jag frågade mulleledaren idag och hon sa att det var en blandning mellan pannkakssmet och sockerkakssmet. Så du har nog rätt i det. Nu blev jag nyfiken på prova. Kan du skicka länken till receptet här eller på min mail blir jag glad. :) yasemin45@hotmail.com

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP