Solrosfrallor till frukost

solrosbrod

Jag brukar få frågan hur och varifrån jag får inspiration ifrån. Ett utav mina inspirationskällor är andra bloggar. Vi bloggare besöker ofta varandras bloggar. Hittade det här receptet hos Söta Saker.

Ingredienser
25 g jäst
3 dl vatten
1½ tsk salt
1 st morot
1 dl solrosfrön
1 dl grovt rågmjöl
ca 6 dl vetemjöl

Smula ner jästen i vattnet. Tillsätt salt, solrosfrön och riven morot. Arbeta in rågmjölet och så mycket av vetemjölet att degen släpper bunken. Jäs under duk i 45 minuter. Ta upp degen på mjölat bakbord och arbeta den ordentligt. Forma till frallor och lägg på en plåt med bakplåtspapper. Jäs i ytterligare en halvtimme. Grädda i 25-30 minuter i 225 grader.

Cupcakesfluffan  – (7 april 2011 20:43)  

Vilka mumsiga frukostfrallor :-)

Jessica Gustafsson  – (6 oktober 2012 15:35)  

fruktansvärt goda, tack så jätte mycket för receptet!

Yasemin  – (6 oktober 2012 17:03)  

Vad roligt Jessica :) tack.

Jessica Gustafsson  – (12 november 2012 18:22)  

Helt sjukt goda :D mitt favorit recept just nu, tack :D (ps. jag brukar aldrig baka bröd, men det här bakar jag hela tiden)

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP