Risotto med sparris

risottosparris

Idag har jag joggat i 45 minuter. Jag är en riktig periodare när det kommer till träning. Men nu har jag kommit in i en rutin vilket känns skönt och jag mår mycket bättre. Onsdagar simmar jag 20 minuter, torsdagar joggar jag 30 minuter och söndagar 45 minuter. Träning är viktigt för att vi ska må bra. Så se till nu att åtminstone ta en promenad när våren kommit. Ta hand om er själva. Nu ska jag fortsätta läsa "Ebba Lindsös" bok, riktigt spännande.

Och här recept på risotto med lax.

Ingredienser
3 dl avorioris
1 gul lök
1 vitlöksklyfta
6 dl hett vatten
1 dl riven parmesanost
olivolja
0,5 tsk salt, svartpeppar

Gär så här
1 Hacka löken och vitlöken, fräs i oljan.
2 Tillsätt riset och fräs under omrörning ett par minuter. Späd med lite av vattnet och häll i saltet.
3 Lägg sparrisarna i det heta vattnet, så att det blir sparrisbuljong smak i det.
Tillsätt vatten varefter det kokar bort. Häll cirka två deciliter vatten i omgångar och låt det koka bort. Det tar cirka 20 minuter.
4 Tillsätt sist i osten. Smaka av med svartpeppar. Dekorera med sparris.

Remsan  – (3 april 2011 22:55)  

Visst är det viktigt att ta hand om sig själv. Jag måste också träna för att må bra, det ger så mycket energi.

Mårtenssons kök  – (5 april 2011 21:06)  

Så flitig du är, bra för kroppen! Vi tog en riktig långpromenad igår, gick ungefär 1 mil i rask takt. Någon vakande minsann med träningvärk i morse:)

sana  – (5 april 2011 21:16)  

De låter riktigt gott! Jag måste träna mycket också eftersom jag bakar för mycket hehe ;p

Nena  – (5 april 2011 22:31)  

Ahh jag lagar ocksa till min risotto med sparris pa liknande satt, otroligt gott:)))

Erika - Bakglädje  – (6 april 2011 16:21)  

Risotto är riktigt gott. :-)
Träning är viktigt och med regelbundenhet är det riktigt roligt också. :-)

chanette med söner  – (6 maj 2011 13:51)  

ser riktigt gott ut.. synd min blivande man e sparris hatare...tramsig kille jag har ha ha

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP