Cake pops black&white

cake pops

Äntligen provade jag att göra Cake Pops under Emins kalas och resultatet blev mycket gott. Vill man kan man piffa upp dem med strössel och dekorationer i rosetter med mera. Jag gjorde mina enkla första gången för att se hur de smakade. Och det bästa är att de är hur enkla som helst att fixa till snabbt. Min favorit blev de med kladdkaka kexen.

White cake pops
1 paket ballerina kladdkaka choklad
50 gr philadelphiaost
100 gr vit choklad

Black cake pops
1/2 Sockerkaka eller 5-6 st muffins
100 gr philadelphiaost
100 gr mörk choklad

Träpinnar/ grillpinnar

Gör så här
Smula ner kexen/kakan för hand eller i en mixer. Blanda ihop till en massa för hand. Forma till små bollar och stoppa in grillpinnar. Låt vila i kylen så att de blir lättare att hantera. Smält chokladen och doppa dina cake pops i den. Klara! Servera kalla.

Tina N  – (28 april 2011 23:21)  

Fina! :)

De är så roliga att göra. Lite pilligt, men kul!

Erika - Bakglädje  – (29 april 2011 12:53)  

Mums, vad gott. Jag har aldrig gjort på hårda kakor, bara på mjuk kaka. Ska testa även den andra varianten. :-)
Trevlig helg!

Ann-Louise  – (30 maj 2011 17:11)  

Stiliga! Skulle passa perfekt till ett cocktail party tillsammans med lite skumpa.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP