Happy Valentine!

pasta

sno

Firar ni Alla Hjärtans Dag? Jag fick en gång ett kort av en vän som skrev att det ändå är en bra dag att säga det på även om hon älskar mig alla dagar på året. Vad passar väl bättre än att mysa inomhus i det här vädret. Tänd några ljus, gör i ordning en god tre-rätters och mys sedan framför Lets Dance ikväll.

Hur har ni haft det idag? Jag skulle köra ut från vår väg då en bil framför mig hade fastnat. Jag tänkte ta en annan väg och när jag backade då fastnade jag också. :) Jag kom för sent till jobbet, men det gjorde alla andra kollegor med. Några hade stannat hemma (klokt). Och igår när jag skulle hem då hade en buss tvärat vägen, så att bilarna knappt kom förbi. Jag förstår SL att de drar in bussarna. Men det fina med det hela var ändå alla människor som hjälptes åt i trafiken med att putta bilar, sanda vägen och lösa problem. Trevlig helg. Bjuder på en pastafavorit i repris.

Ingredienser, 4 portioner
280 g spagetti
1 stor fänkål (ca 300g)
3 msk olivolja
1 tsk salt
1 purjolök
1 påse babyspenat (80 g)
150 g fetaost
3 msk hackade valnötter
2 krm nymalen svartpeppar
citronklyftor

Gör så här
1. Koka pastan enligt anvisningen på förpackningen, låt den rinna av i ett durkslag.
2. Ansa och skiva fänkålen tunt. Blanda fänkålen med hälften av oljan i en skål. Salta.
3. Snitta, skölj och strimla purjon. Fräs fänkål och purjon i resten av oljan. Vänd ner pastan och spenaten och låt allt bli genomvarmt.
4. Blanda pastan med fänkålen. Skär osten i bitar, tillsätt den och nötterna. Peppra och servera gärna med en citronklyfta.

Mårtenssons kök  – (12 februari 2011 18:11)  

Oj vilket väder ni fått! Här nere i vår del av landet så har all snö försvunnit och idag har solen värmt oss även om det blev lite minusgrader.
Vi firar Alla hjärtan varje år, gäller att ta tillfället i akt för allt firande man kan! Men visst är det viktigt att visa sin uppskattning varje dag till varandra.

Ha en fortsatt bra helg!

tina  – (13 februari 2011 10:00)  

Mmm, låter som en pastarätt helt i min smak! :-)

Helena S  – (13 februari 2011 20:33)  

Kul med fänkål i receptet, det är inte så ofta som fänkålen får vara med. :-) Superfin rosa tallrik också!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP