Aubergineförälskelse vid första smaken

saksuka

Vid det här laget vet ni väl att jag älskar aubergine. Aubergine med köttfärsfyllning, aubergiesallad på sommaren, auberginesås som meze, auberginemos till kött. Det är en grönsak som alltid måste finnas i min kyl. Och tillsammans med kyckling kommer smaken ännu bättre fram. Mums...detta slänger ni ihop i ett nafs. Perfekt för en måndagskväll med andra ord. :)

Ingredienser, 2 portioner
2 kycklingfilé
3 msk olja
1 aubergine
1 röd spetspaprika
1 vitlöksklyfta
Salt, peppar

Sås
1 msk tomatpuré
3 msk olja
1 dl vatten

Gör så här
Börja med att skala aubergine och skiva den i bitar. Strimla kycklingfilén och paprikan. Stek kycklingen så att den får färg i lite olja. Tillsätt sedan grönsakerna och stek tills de mjuknar. Ta sedan av från värmen. Gör såsen genom att fräsa tomatpurén i olja. Tillsätt vattnet och låt koka i 5-10 minuter till den tjocknar. Häll över kycklingen och grönsakerna. Servera med ris.

Remsan  – (20 februari 2011 18:24)  

Åh, det här låter gott. Jag tycker också om aubergine, tyvärr inte min man så glad i det. Men jag smusslar ned det i maten ibland iaf :-)

tina  – (20 februari 2011 18:34)  

Då vet jag var jag ska leta aubergineinspiration framöver. :-)

Yasemin  – (20 februari 2011 19:33)  

Emmy: Tänk att det kan vara så annorlunda. Något som jag älskar gillar inte någon annan. :) Men aubergine är ju verkligen speciell i smaken. :)
Tina: Absolut this is is the place :)

Cupcakesfluffan  – (20 februari 2011 21:31)  

Låter himla gott, äter väldigt sällan aubergine

Elin Ganstrand –   – (20 februari 2011 22:01)  

Jag älskar din blogg, helt fantastiskt roligt att följa dina recept och din vardag, fortsätt så!

Yasemin  – (21 februari 2011 08:28)  

Linda: Den här rätten blev faktiskt väldigt god. Enkel oxå. :)
Elin: Så himla kul att få höra. Vad roligt! Säg gärna till om något kan bli bättre. :)

Merve –   – (21 februari 2011 17:14)  

Min favorit!!!!:D
Det är så gott!!

Yasemin  – (21 februari 2011 17:29)  

Merve: Hehe just det du fick ju smaka på den. :) Kram.

I Nadjas kök  – (23 februari 2011 11:50)  

Det här såg riktigt gott ut! Tack för tipset, ska nog börja äta aubergine lite mera.

Yasemin  – (23 februari 2011 19:49)  

Nadja: Tack, vad roligt om jag ökat aubergineintresset. :)

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP