Dofter av Indien


Indisk film, jag tänker på bolywoodfilmen Verzaara med Shakrukh Khan och Preita Zinta. Indisk mat som serverades av vackra Anjilis mamma, en smak jag aldrig glömmer. Vackra indiska tjejer i saris, tänker på konstnären Saadia när vi jobbade ihop. Taj Mahal- som förför med sin romantiska saga och vackra arkitektur. Indien är för mig förknippat med mycket positivt. En dag vill jag åka dit och se Taj Mahal på nära håll. Uppleva dess magik och exotism. Tills dess får jag förgylla min vardag med en touch av Indien i Sverige genom spelet monopol och med nedan skrivna punkter. :)

Besökte en indisk restaurang i veckan i Tensta. En kund jag jobbar för har sitt kontor i närheten och vad passar väl då bättre än att besöka Chili Masala. Jag åt kycklingryta med spenat. Supergott och smakade hemlagat.
Så har ni vägarna förbi ät gärna här. Det smakar verkligen Indien.

En annan Indisk restaurang är Indian Garden i Hornstull. Litet men mysigt ställe för festligare tillfällen.

Nu när jag ändå är inne på indiskt kan jag också tipsa om en bok Masala.

Jag älskar indisk mat, så har ni recept på någon enkel och god rätt får ni gärna tipsa mig :) Eller någon bra restaurang som ni kan tipsa om.

Ser fram emot söndagen då vi ska baka lussebullar, pepparkakor och mozartkulor. Kanske inte så Indiskt dock. :) Ha en trevlig helg.

Veronica –   – (10 december 2010 21:59)  

Måste börja med att säga att jag verkligen gillar din blogg. Bra blandning och skoj med turkisk mat/recept, det är verkligen ett fantastiskt kök!

När det kommer till indisk mat så tipsar jag om Shanti på Södermalm, billigt, enkel inredning, men suverän mat!

Yasemin  – (10 december 2010 22:44)  

Tack för den värmande kommentaren Veronica. Ja turkiska köket är fantastiskt och stort, jag har nog inte en med en femtedel här. :) Tack för tipset, Shanti får det bli nästa gång. :)

fatmagul –   – (12 december 2010 20:55)  

indisk mat är så gott, i fredag käkade vi i en resturang i sundbyberg det var såå goott såå, nästa gång måste du prova sizlar //FatmaGül

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP