Nougatfyllda mozartkulor

mozartkulor

Bidrag nr 3 av vackra Burcu och Kadriye.

Chokladen som smältes på bilden i tidigare inlägg var för dessa goda verk. Mmmmm....detta måste ni testa. Enkelt och gott.

Ingredienser, ca 30 st
125 gram nougat
250 gram marsipan
150 gram choklad

Gör så här
1. Skär nougaten i 30 lika stora bitar. Rulla dem till kulor och låt
stelna i kylen.
2. Dela under tiden mandelmassan i 30 lika stora bitar som du plattar
ut tunt.
3. Lägg sedan en nougatkula på varje platta och forma mandelmassan
runt nougaten så den täcker helt.
4. Hacka chokladen i bitar och smält den i vattenbad.
5. Doppa kulorna i chokladen och låt dem sedan rinna av på ett ugnsgaller
med bakplåtspapper under.

Källa: Tasteline

MM Cake Design  – (15 december 2010 09:38)  

Vilka fantastiska och snygga mozartkulor!

Cecilia  – (15 december 2010 16:54)  

Åh mozartkulor, det var länge sedan jag åt. kanske skulle försöka göra en variant på sådana.. får kolla julbakschemat :)

sana  – (15 december 2010 20:49)  

Låter riktigt smarrigt ! jag gillar båda nugat och choklad så blir det perfekt att prova Yums....

Yasemin  – (16 december 2010 11:27)  

MM: Tack, jag tyckte också att de blev fina. Såg på matplatsen hos Vickan att man kan dekorera dem ännu finare. Det ska jag prova nästa gång.
Erika: Ja jättegott. :)
Cecilia: Ja, dem är inte så svåra egentligen.
Cupcakesfluffan: Håller med. Beroende framkallande.
Sana: Ja nougat älskar jag med.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP