Barn som inte hittar mat för dagen

Var idag på en föreläsning om människor som lever i extrem fattigdom.


Det är 2,8 miljarder som lever i fattigdom, vilket räknas på att de lever på 2 USD/dag. De som lever i extrem fattigdom är 1,2 miljarder av dessa och lever på hältfen ca. 1 USD/dag. Det är bisarrt och jag kan inte sätta ord på detta. Mina ögon fylls av tårar och jag vill bara dela med mig av min egendom till dessa stackars människor som inte har något i deras makt att ändra på sin situation. Dessa människor jobbar mer än heltid, men de får så låg lön att de inte ens klarar av att stiga över gränsen för fattigdom. Och de är deras händer som jobbar för de jympaskor vi köper. En ganska viktig tanke. Tänk att vi pratar om hur viktigt det är med märken hit och dit när dessa människor inte ens hittar mat för dagen. 6 miljoner barn dör av hunger varje år. Detta är inte siffror, det är verkligheten. Och idag när den stod framför mig kunde jag inte blunda för det och jag ville dela med mig av den känslan för er.

Jag är samtidigt tacksam över allt jag fått och har. Självfallet. Men att bara sitta och inte kunna ändra något gör mig samtidigt frustrerad. Jag tappar all lust till allt.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP