Brownie med marshmallow, kola och chokladsås

brownie


Ja, nu är jag tillbaka som ni ser i bloggvärlden :). Tog en paus i en månad och den var välbehövlig. Tack för att ni kom och besökte min sida ändå. Det gläder verkligen och får mig att vilja skriva till er.

Idag var på 1-årskalas och då tog jag med mig den här brownien, som ni säkert har sett hos bloggen Kalasgott tidigare. Dem blev supergoda. Mums så mäktiga.
På mig har jag en blommig klänning i silke från Zara.


Botten
120g Smör
120g Mörk Choklad
100g hackad Mjölkchoklad
3 dl Strösocker
1 tsk Vaniljsocker
2 Ägg
3 dl Vetemjöl
2 msk Kakao
1 krm Salt

150g Marshmallowfluff

1 burk Dulce de Leche*

Chokladsås
125g hackad Mjölkchoklad
125g hackad Mörk Choklad
1,5 dl Vispgrädde

Gör så här
Smält smöret och den mörka chokladen över vattenbad. Rör i sockret, vaniljsockret och äggen. Sikta i mjölet, saltet och kakaon. Rör i den hackade mjölkchokladen och blanda så att smeten blir jämn och fin. Bred ut smeten över en smord mindre plåt, ca 20x30cm. Grädda brownien i mitten av ugnen i 175 grader, ca 20 min. Tag ut kakan ur ugnen och strö över marshmallowsfluffen. Sätt in brownien i ugnen igen och låt marshmallowslagret precis smälta, de ska inte ta färg. Bred över dulce de leche över marshmallow lagret. Koka upp grädden till sista lagret, rör i den hackade chokladen och vispa tryffeln slät. Bred tryffeln över dulce de leche-lagret.

Förvara brownien i rumstemperatur upp till 1 dygn, sedan skall den in i kylen! :)
Lycka till!!

* Dulce de leche får man genom att koka en burk kondenserad mjölk på svag värme i 2-2,5 timmar. Fyll på då och då med vatten i kastrullen, burken skall vara täckt under hela kokningen.

Erika - Bakglädje  – (3 oktober 2010 17:07)  

Låter jättesmarrigt! Vilken fin klänning!

Nurgül –   – (3 oktober 2010 20:23)  

Yasemincim bundan kesin istiyorummmm..coook tatli görünüyor;))

Cupcakesfluffan  – (3 oktober 2010 21:52)  

Valkommen tillbaka till bloggvärlden :-) ser så himla gott ut

Tulipan´s bakverk  – (4 oktober 2010 12:53)  

Välkommen tillbaka tjejen. Du och dina inlägg har varit saknade ;)
Men ibland behöver man ha en liten paus och göra annat åxå ;)

Dessa har jag tänkt på att göra länge. Får väl ta tag i det så småningom :)
Ser juh onekligen goda ut :)

kram stina

Daniella - BakeCake  – (10 oktober 2010 18:13)  

Åh så gott!! Och vilka fina bilder! Hoppas du har haft en jätte skön helg! Kram Daniella - BakeCake

Remsan  – (13 oktober 2010 21:19)  

Välkommen tillbaka! Senast jag kikade in var du inte cet, men nu blev jag så glad. Jättetrevligt!

Helena S  – (15 oktober 2010 12:52)  

Hej Yasemin, vad roligt att du är tillbaka, jag har saknat dig! :-)
De här browniesarna har jag också funderat på att göra länge...

sana  – (15 oktober 2010 16:58)  

Välkommen tillbaka!
vad ruligt när du tillbaka hehe ;)

Nena  – (17 oktober 2010 17:12)  

Ahh vad kul att se att du kommit tillbaka med en massa smarriga recept! Brownisarna ser bara underbart goda ut:)
Kramar o valkommen tillbaka,
Nena

tina  – (22 oktober 2010 17:45)  

Välkommen tillbaka! :-)

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP