Varm köttgryta

etsote1
Nu när det börjar bli lite kallare börjar jag längta efter lite varmare rätter. Varm köttgryta bjuder jag på idag från gårdagens middag. Semestern är nu slut och dags med vanliga rutiner. Men jag har haft ett toppengäng här och det känns tråkigt att inte dela deras vardag från morgon till natt längre. Men idag ska vi på Barnens allsång på Skansen. Någon som varit där? Hoppas att det inte är alltför mycket kö så att man får sittplatser. Hoppas ni får en underbar dag med. Kram kram.

Ingredienser
1/2 kg grytbitar av kött
1 st gul lök
2 st tomater
1 dl rapsolja
2 st gröna turkiska paprikor (valfritt)
4 dl vatten
Svartpeppar, salt, timjan

Gör så här
Hacka löken och bryn den i oljan tills den får färg. Lägg i köttet och bryn lite till.
Skala och hacka tomaterna. Lägg dem i kastrullen och koka på låg värme tills tomaterna mjuknar. Lägg i hackade paprikor, kryddorna och vatten. Koka på låg värme tills köttet mjuknar. Servera med ris.

sana  – (2 augusti 2010 00:42)  

Absolut måste jag prova göra!!
se så gott och fin ut ;=) det går bra att äta man med bröd ;=d kanske bra att göra grytta utan kokosmjölk hehe

Helena S  – (2 augusti 2010 18:14)  

Jag vill också ha grytor nu! Måste testa såna där turkiska paprikor! Och min semester är också slut, jag började jobba igen idag...

Anna  – (4 augusti 2010 16:23)  

Jag börjar bli så sugen på grytor nu, trots det inte ens är höst än! Det där ser ju jättegott ut! Kram Anna ps. en bröllopsbild finns nu på bloggen. ds.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP