Pannacotta med syrlig vinbärssås

pannacotta

Häromdagen fick jag gäster. Då gick det enkelt att svänga ihop den här pannacottan med syrliga vinbär från mammas trädgård. Jättegott och lätt! Och igår plockade vi resten av vinbären från mammas buskar. Jag har gjort vinbärsmuffins, vinbärskaka och pannacotta. Har ni tips på något annat man kan göra? Sedan har mamma också svarta vinbär, men jag är inte lika förtjust i dem. Kan man göra något gott med dem också?

Ingredienser
Pannacotta:
4-5 dl grädde
1 dl multisocker
1 msk vanillinsocker

Sås:
1 dl vinbär
1 msk socker

Koka alltihop i en kastrull i ca. 1/2-1 minut. Häll upp i formar och kyl i ca. 4 timmar. Mixa vinbären med socker och häll över pannacottan när den svalnat.

tina  – (9 augusti 2010 08:41)  

Där är den ju! Toppen, det receptet bokmärker jag. Tack så mycket:-)

Yasemin  – (9 augusti 2010 09:21)  

Ja det tog ett tag innan den kom upp :) Igår gjorde jag dina vinbärsmuffins Tina. Dem blev jättegoda. :)

Erika - Bakglädje  – (9 augusti 2010 16:29)  

Pannacotta är ju så gott. Vinbär till måste ju vara perfekt, lite syrliga till den söta pannacottan.

Nena  – (9 augusti 2010 17:33)  

Harligt fotografi och god dessert!!
Ha en underbar vecka:)
Kramar,
Nena

Feyza –   – (9 augusti 2010 21:54)  

Blir mycket godare med lite vit blockchoklad i:))

Yasemin  – (9 augusti 2010 22:16)  

Erika precis som du säger så passade dessa två jättebra ihop. :)

Tack Nena, ha det allra bäst du med.

Jenny, tack. Kul att du kikar in här. :)

Feyza: Tack för tipset.

Remsan  – (10 augusti 2010 16:14)  

Jag tycker också det ska vara lite syrligare bär till pannacotta, röda vinbär måste varit perfekt. Svarta vinbär är så goda att göra saft påtycker jag och sedan kunna slå i en skätt i såseroch marinader. Jag blev bjuden på en charlotte russe- kaka gjord på rulltårta fylld med svartvinbärspuré och sedan var det mousse på svarta vinbär runt. Ruggigt gott, men lite pyssligt att göra.

Anna  – (11 augusti 2010 09:09)  

mmmm, pannacotta tröttnar jag inte på, det är gottigt!!!!

Hallon & Blåbär  – (15 augusti 2010 18:59)  

Jag kan tänka mig att pannacottan och vinbären gifter sig fint, mumsigt!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP