Caprese sallad

caprese1


Ingredienser
4 tomater
250 g mozarellaost

Dressing
2 msk olivolja
1/2 msk balsamvinäger
lite färsk finhackad basilika
1 pressad vitlöksklyfta
peppar
salt

Skiva tomater och mozzarella tunt. Varva dem på en tallrik och krydda med salt och peppar. Blanda ingredienserna till dressingen och toppa över salladen.

Erika - Bakglädje  – (16 juli 2010 22:24)  

Tomater och mozarella passa så bra ihop. Nästan så jag glömt bort det (fy på mig), ska komma ihåg det nästa gång jag handlar.

Tulipan´s bakverk  – (17 juli 2010 19:09)  

Alltså gumman... jag skriver inte ofta.. nästan aldrig... men jag tittar på alla dina inlägg.. du har en sån ljuvlig blogg och jag tycker dina bilder från er semester är så härlig.
Vi har mer och mer börjat göra "utländska" maträtter... vi har juh gått genom mina "finlandssvenska".... och sen sambons svenska... vi har börjat mer med thailändsk mat, italiensk och även grekiskt.... och därför gillar jag åxå din sida... finns så mycket gott vi ska testa :)

Tack för en underbar blogg!


Kram Stina

charlotta  – (18 juli 2010 09:56)  

caprese är något av det bästa jag, det är ju perfekt att äta en varm sommardag! mmmm.

Nena  – (19 juli 2010 09:32)  

ah sa gott det ar, en av mina favoriter:))
Kram,
Nena

vanilla sky  – (20 juli 2010 11:07)  

Det enkla är ofta det godaste!

Systrarna Yster  – (21 juli 2010 11:51)  

Mmmm, så enkelt och så gott!
Ha en fin sommar! ;)

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP