Cheesecake med hallon

cheesecake_hallon


Bjöds på Hallon cheesecake och annat gott hos min granne Feride i förra helgen. Pastasalladen var så enkel och god. I den finns lite majonäs, kyckling, paprika, majskorn, citron och peppar. Efter att jag har testat detta är jag fast vid denna sallad. Chessecaken var också väldigt god och fräsch.

Kloka ord från Emin, 4 år:
- Emin berättade för mig att jag måste äta mer mat, så att min mage kan bli stor och han kan få ett syskon. Så nu vet ni kära vänner, det är så man får barn. :)
- Mamma om vi öppnar balkongen lite, då kommer det små myggor. Och om vi öppnar mycket då kommer det stora. Nu vet ni det oxå. ;)

Ingredienser, 8-10 bitar
10 digestivekex
75 g Arla smör

Fyllning:
500 g Arla Köket Kesella kvarg
1/2 dl strösocker
1 tsk vaniljsocker
3 äggulor

Garnering:
Hallonsås

Gör så här
Sätt ugnen på 175°. Krossa kexen i en matberedare eller mortel. Smält smöret och blanda det med kexsmulorna. Tryck ut massan i en form med löstagbar kant, 24 cm i diameter. Grädda i mitten av ugnen ca 7 min. Mixa eller vispa samman, kvarg, socker, vaniljsocker och äggulor till en jämn smet. Bred ut massan i formen. Grädda i nedre delen av ugnen 20-25 min. Låt kallna och lägg över hallonsås.

Sanna  – (28 juni 2010 12:35)  

Vad det ser gott ut:)Tycker din blogg är kanon:)

Nena  – (28 juni 2010 12:49)  

vad god den ser ut att vara:)
Grattis jag sag att du vunnit 2:a pris hos Bake a Cake:)))
Kramisar,
Nena

Remsan  – (28 juni 2010 22:57)  

Oj, så många syskon mina barn skulle få... Tur är det väl att det inte är så ;-) Gulliga funderingar de har.
Ser kanongott ut (hela bordet...)
Grattis till vinsten dessutom!

Daniella - BakeCake  – (29 juni 2010 15:42)  

Åååh så gott! Allt ser otroligt gott ut!!

Och missa inte månadens tredje tävling som har startat nu!
Ha det jätte bra! Kram Daniella - BakeCake

Aisha –   – (29 juni 2010 17:59)  

Åååå vad gullig Emin är mashAllah jag älskar barns logik ;)

sana  – (29 juni 2010 23:49)  

Alla på bordet se riktig gott ut ;d

cathrine  – (14 juli 2011 07:59)  

Den verkar god , kan pröva laga den lchf.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP