Gräddig lax på spenatbädd


Den här rätten har jag velat göra länge, och till slut blev det av. Jag tyckte att den blev god, och enkel är den att göra också.
Igår satt jag i solen med mina bästa grannar. Och sedan var vi hos min brorsdotter Irem Ada.

Ingredienser, 4 personer
1 msk olja
400 gram spenat , färsk
ca 400 g laxfilé
3 dl matlagningsgrädde
Salt, citronpeppar

Sätt ugnen på 200 grader. Ta fram en rymlig ugnssäker form och häll olja i botten. Skölj spenaten och ta bort de grövsta stjälkarna. Låt spenaten rinna av och lägg den i formen. Lägg laxen ovanpå spenaten. Strö over salt och citronpeppar. Häll matlagningsgrädden över spenaten. Låt den stå i ugnen ca 15 minuter. Servera med ris.

Dubbelörn  – (1 juni 2010 10:44)  

Det här receptet tar jag till mig, perfekt att fixa snabbt en vardag kväll. Älskar lax :)

Remsan  – (1 juni 2010 14:46)  

Lax, spenat och en gräddig sås kan det bli annat än gott!? Mums!

Tara  – (1 juni 2010 21:36)  

Tack så otroligt mycket för inbjudan till baka.se! :)

Anna  – (2 juni 2010 16:49)  

Det såg verkligen supersmarrigt ut, laxälskare som jag är! :-)
Tack för titten i min blogg!
Ha en fin dag!

sana  – (3 juni 2010 16:37)  

du är så duktigt båada lagar mat och bakar kaka,
riktigt söt din nya bild profil hihi ;=)

Daniella - BakeCake  – (3 juni 2010 20:11)  

Oj så gott! Jätte fin bild! Ha det bra! Kram Daniella - BakeCake

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP