En dag i Uppsala

Mediha är en tjej med energi och lugn på samma gång. Hon gör saker och är aktiv. Men samtidigt är hon väldigt lugn och skön. Fast det är ju inte så konstigt om man tittar på hennes mamma som är omtyckt av alla i hennes omgivning. Jag och mamma fick äran att ägna en dag i Uppsala med dem, eftersom Mediha läser Juridiklinjen där och bor där nu. Först blev vi bjudna på en jättegod chokladkaka i hennes studentlägenhet. Och sedan shoppade vi loss allihopp i Uppsala centrum och sedan även i Gränby. När vi var nöjda med shoppingen satt vi och åt pastasallad på cafeét Unico. Här hade dem konceptet att man plockar 5 olika ingredienser till salladen. Jag valde paprika, pasta, kyckling, advocado och soltorkade tomater. Sedan toppade dem salladen med en honungsmelon. Mums så gott det var. Det här konceptet fanns också i New York i varje hörna nästan, men i Stockholm har jag inte stött på någon. Om ni vet ett bra ställe så tipsa mig snälla!

Här sitter vi i solen och njuter av salladen.
Här inne i Meddis lägenhet som var så fint möblerat.

Och här är receptet på hennes goda chokladkaka.

tina  – (15 juni 2010 07:35)  

Va! Har du varit här i Uppsala utan att hälsa på mig! Vilken stil! :-P Och vilken härlig tårtfrossa du har i bloggen nu! Hoppas allt är fint med dig!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP