Yoghurtröra på morötter


Den här röra passar väldigt bra till potatissalladen jag visade upp igår. Den passar även bra till annat gott som ex. pasta. Ber om ursäkt för den suddiga bilden på såsen. Jag hade lite bråttom när jag skulle fota och samtidigt servera mina gäster. :)

Min storebror har fått en dotter Irem och jag har alltså blivit faster. :) Vi välkomnar den lilla familjemedlemmen.

Ingredienser, 2-4 personer
2 dl turkisk yoghurt
2 st rivna morötter
1 msk olja
1 st vitlök
Salt, peppar, dill

Gör så här
Stek de rivna morötterna med olja i en teflonpanna tills de blir mjuka. Blanda med yoghurten. Tillsätt pressad vitlök, salt, peppar och dill.

Danielle på HeavenlyCupcake  – (2 maj 2010 20:37)  

Hej!
Martha Stewarts böcker är suveräna! Jag har beställt mina från Adlibris. Väl värda sina pengar!

charlotta  – (3 maj 2010 22:58)  

wow, vad gott det här låter!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP