Grön potatissallad


Nu när det blir varmare väder passar vi på att äta lite lättare mat här hemma. Dessutom passar det utmärkt som piknickmat. Det som gör den här salladen god är olivoljan, eftersom den gör potatisarna krämiga och mjuka. Så blir den torr häll i lite mer olja eller servera med en sås. Man kan även ha i några skivade ägg om man vill. Finns det färskpotatis blir det självklart godare. Hur brukar ni göra er potatissallad?

Ingredienser, 4-6 personer
1 kg potatis (mjölig)
8-10 st rädisor
10-12 st svarta oliver
2 knippen salladslök
1 knippe persilja
Dressing:
Saft av en 1/2 citron
1/2 dl olivolja
salt, peppar

Gör så här
Koka potatisen i kastrull tills de blir mjuka. Skiva potatisarna i små bitar. Hacka alla övriga ingredienser och tillsätt i skålen. Blanda ingredienserna till dressingen och häll över den i skålen och blanda.

Tara  – (1 maj 2010 17:00)  

Hittade otroligt fin blogg du har! Väldigt inspirerande och jag hittade mycket gott jag vill laga! Kommer definitivt titta in här igen!

Helena S  – (1 maj 2010 22:52)  

Vilka fina bilder! Jag brukar ha kapris och äpple i min potatissallad, jag får göra ett blogginlägg om den framåt sommaren. Jo, lätt mat så här års är ju bra. Jag sitter och jäser i min fåtölj efter att ha ätit så mycket pannacotta att jag mår illa just nu. Men imorgon är ju en ny dag igen. Kram!

charlotta  – (3 maj 2010 22:59)  

jag brukar också ha karpis och äpple i min potatissallad, det är så himla gott!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP