Emins släktfest

Igår hade vi en lyckad fest för Emin på Jakobsbergs Gård. Det är en tradition och en dopliknande fest.


Temat på dekorationen gick i det "onda ögat" med turkos som basfärg. Vita dukar med turkosa löpare, turkosa servetter och servettringar, "onda ögat" paljetter på borden, ballonger. Vackra lila syréner pryder borden.
mat1
På buffénordet fanns vinbladsdolma, torkad paprika&aubergine dolma, börek med olika fyllningar, piroger i olika fyllningar, olika köfte, kisir, pastasallad, grönsallad, rissallad, rostbiff med potatissallad, olika såser, smörgåstårta, revani, cheesecake, snickersrutor, baklava, tårta.
barn1
Emin var inte alls intresserad av maten, utan han lekte med sin bubbelmaskin.
clown1
Clownen Helena underhöll barnen genom att leka lekar, trolla och göra ballongfigurer.
clown2
Så stolt jag är att jag ordnat denna fina fest till min son. Kan det bli bättre ä att få stå i centrum och att clownen leker med en? :) Mot slutet blev det även lite dans och skoj. 
sunnet
Kvällens söta prins Kaan med mamma Emriye. Presentpåsar med godis till gästerna.

Tack alla som kom. :) 

Dubbelörn  – (30 maj 2010 08:32)  

Vilken fest! Vilken meze!! :D

En stor dag för Emin ;.

Kram

Nena  – (30 maj 2010 12:08)  

Vilken underbar fest med massor med gott pa borden ser jag:)) Sota alla barnen ar:))

Nette (Kardemumma Gumman)  – (30 maj 2010 21:31)  

oh hjäälp vilken underbar fest!!! :D Där skulle man ätit ihjäl sig av alla godsaker... Och så fina ni var! :)

Helena S  – (30 maj 2010 22:19)  

Vilken härlig fest! Och vad söt han är din son. :-)

Nu är jag hemma igen, borta bra men hemma bäst. Ska bli jättekul att kolla vad som hänt på din blogg när jag varit och svettats i Indien. Kram!

Yasemin  – (31 maj 2010 00:15)  

Nena: Ja det är så härligt att se att barnen hade så kul. :)
Nette: Tack, ja det blev en massa mat. Jag var rädd att det skulle bli för lite, men det blev över tack o lov. :)
Helena: Welcome. Tell us, tell us about india. Jag har själv varit lite upptagen med festen så det har varit lite lugnt.

Fatmagul –   – (31 maj 2010 11:14)  

cok guzel resimler, tekrar hayirli olsun

sana  – (31 maj 2010 11:17)  

Wow...så fantastisk fest!!
du är så jätte duktikt mamma och hur kan du klara allt och så sött lilla prince ;=)

Yasemin  – (31 maj 2010 11:41)  

Tack Fatmagul. :)

Sana, tack vare min släkt som hjälpte mig klarade jag detta :)

Malin  – (31 maj 2010 16:48)  

Jag har precis hittat till din blogg, så intressant att läsa om ditt liv och din mat! Keep up the good work! Hoppas det är okej att jag lägger till dig i min blogglista? :) H. Malin på www.malins-mat.com

Yasemin  – (31 maj 2010 17:37)  

Hej Malin, vad roligt att du hittat hit. Jag blir bara glad om du lägger till mig ;) Nu ska jag kika in hos dig.

Nurgül –   – (31 maj 2010 23:22)  

Cok güzel bir aksamdi Yasemincim hersey mükemmeldi..yemekler..eglence..Ellerinize saglik. Melike´nin odasi hala sizin süslerle süslü;)))

Remsan  – (1 juni 2010 14:45)  

Vilken fest! Och vilket buffébord!!
Du blev jättefin. Bra val av klänning och med de smyckena. Jättefin!
Och sonen söt som socker som vanligt :-) Kram.

Loulas Kök  – (3 juni 2010 21:22)  

Wow så mycket mat! Allt ser otroligt gott ut! Vad duktiga ni är!!!
Vilken stor dag för Emin och vilket härligt kalas. Ni är så fina allihop!

hanife duru –   – (9 juni 2010 01:09)  

Merhaba Yasemincigim...Malesef Eminin eylencesine gelemedik ve resimlerinden görd¨güm kadar cok sey kacirmisik gercekden:((((

Senin bloggünu bulmak bugüne nasipmis:) Gercekden tek kelimeyle harika.Cok beyendim sayfani...bende yemek ve kek yapmaya bayiliyorum...bazilarini hatta evde kendim deniyecegim.Benim isarkadaslarimin hepsi türkyemeklerine bayiliyor hepsinede senin sayfanadan söz edip yöneltecegim:)))) tebrikler canim...sevgiler HANIFE DURU

Anonym –   – (10 juni 2010 17:12)  

Vilken fin fest, duktigt ordnat! Och vad god all mat ser ut... Vet du vad jag önskar? Fler recept på turkiska rätter. Typ som ni hade på festen, sånna smårätter som man kan plocka som man vill. Börek tex. :) Älskar turkiskmat! Ser så gott ut allt från festen...

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP