Dolma på zucchini



Vi var och besökte världens sötaste Irem Ada, min brorsdotter. Finns det något härligare och mer magiskt än ett nytt liv? Till kvällsmat blev det dolma på zuchini. Hittade zuchini som var runda, men det går bra med vanliga.

Ingredienser
3 st zucchini
2 dl ris
1 st gullök
200 g köttfärs
1 knippe persilja
1/2 msk tomatpuré
Salt, svarpeppar
1 dl olja
3 dl vatten

Tomatsås
Fräs 1/2 msk tomatpuré i 1/2 dl olja och häll i 1 dl vatten. Låt småkoka i cirka fem minuter.

Gör så här
Rensa zuchinin och dela varje zuchini i tre. Finhacka löken och persiljan. Blanda alltsammans utom vattnet i de övriga ingredienserna och fyll i zuchinin. Lägg i en kastrull och häll i vatten tills det kokar. Sänk sedan till medelvärme och laga i ca. 30 min. Häll över tomatsås och laga i ca. 30 min till tills riset är mjukt.

Tova  – (13 maj 2010 11:12)  

Nämen, vilken liten sötis! Kan inte fatta att min egen var så liten för bara ett par månader sen, men tiden ruuuusar ;)

charlotta  – (13 maj 2010 11:13)  

oj, vad gott det låter! och oj, vilken söt liten bebis!

sana  – (13 maj 2010 22:43)  

så söt lilla sötnos ;=)

FATMAGUL –   – (14 maj 2010 09:35)  

COK TATLI MASALLAHH

Yasemin  – (14 maj 2010 12:34)  

Tova: Ja Tova det stämmer att tiden rusar. Min son är 4 år och jag fattar inte att han varit så liten.
Charlotta: Tack, ja hon är så söt :)
Fatmagul: Tack canim. Visst är de små krypen söta hihi.

vanilla sky  – (16 maj 2010 13:44)  

Ser verkligen gott ut! Och underbart ljuvlig bebis!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP