Välkommen Vår, med dig jag energi får...


Vilken härlig solig dag det var igår. Började dagen med en promenad till parken. Där E klättrade i "Spindelklättringstället", gungade, åkte rutshkana i piratskeppet och lekte försäljare i kiosken. :) Läste häromdagen i boken "Barnens rätt att utvecklas" av Ylva Ellnby att det är viktigt för barnens utveckling att de går igenom olika stadier för att ex. kunna sparka på en boll, sitta koncentrerat och rita, samverka med andra barn. Barnen måste få leka fritt i parker, skogen och ute i naturen. Själv är jag starkt emot datorspel. Vet inte vad ni tycker? Men vi har som föräldrar ett stort ansvar och ska finnas som stöd för våra barn. Visst har dem en personlighet, men föräldrarna och miljön hjälper dem att tro på sig själva och utvecklas. Alla barn förtjänar att Älskas, bli sedda och hörda.

Resten av eftermiddan satt vi i solen och jag har tom fått färg på ansiktet :). Så himla härligt med värmen mot ansiktet, ljuset, blommorna som tittat fram, alla människor som går ute och ler och såklart glass. :) Premiärtestade Ben&Jerrys nya pinnglass med jordnötter. Lovely.

Imorgon kommer jag att publicera vinnaren av "Vinterns Söta". Tack alla som medverkat.

Idag ska jag till Kulturfestivalen på Kungsan som jag skrivit om tidigare och mingla runt. Mot kvällen blir det hennafest för en vännina :) Ha en trevlig söndag.

Helena S  – (26 april 2010 08:15)  

Jag är också emot allt datorspelande, när jag var liten var man ute och lekte och satt aldrig hemma framför datorn.

Hoppas att festivalen i söndags var kul! Den hade jag gärna besökt om jag bott i Stockholm!
(Och gott med Ben och Jerrys! :-)

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP