Turkiskt kök i Allt om mat


I nya numret av "Allt om Mat" har dem ett reportage om en turkisk tjejmiddag. Ni känner väl igen rätterna; kisir (kommer upp recept här om några dagar), piroger, tjerkessisk röra, smaker av aubergine, fetost och persilja. Mmmmm....känner ni doften? :) Och vet ni vad, jag känner tjejerna som har tjejmiddagen. Och precis som hon beskrivs Nilüfer är hon. Den gladaste och livligaste personen man kan känna. Och där hon har sin butik idag, hade en gång min mamma en present&inredningaffär. Är det här ett tecken, ska jag få jobba hos Allt om mat. Hehehe...You wish Yasemin.
Imorgon bitti ska jag till tandläkaren. Tror ni jag har ätit för mycket sötsaker på sistone? :)

Malin  – (21 april 2010 08:54)  

Vilken härlig blogg du har! Spännande med turkisk mat oxå, det vore spännande att laga själv, inte bara äta på restaurang! Kommer tillbaka och letar recept snart!
Hoppas du får en fin onsdag!

Helena S  – (21 april 2010 21:51)  

Jag har också fått hem tidningen, men inte öppnat den än! Ska göra det ikväll, kommer garanterat att tänka på dig när jag läser om den turkiska tjejmiddagen! Men de skulle ju ha varit hemma hos dig och fotat istället! :-)

sana  – (21 april 2010 22:38)  

det spännande med turkisk mat ;0
fins många recept som jag tror att jag ska laga hemma

MakeUpYourMind –   – (22 april 2010 09:07)  

Hej, jag undrar om du har receptet på såna platta runda turkiska bröd. Vet inte vad de heter men de flesta turkiska mammor brukar baka de.=)

Yasemin  – (22 april 2010 09:18)  

MakeUpYourMind menar du pitabröd?

MakeUpYourMind –   – (22 april 2010 16:01)  

Det ser ungefär ut som pitabröd. Men vad heter det på turkiska?

Loulas Kök  – (22 april 2010 20:34)  

Vi får hålla tummarna!
Erkänner att det finns drömmar hör med :)

Yasemin  – (22 april 2010 22:19)  

MakeupYourMind: Jag tror att du menar "Pide" eller "Pide ekmegi". Stämmer det? Jag kan laga det och lägga upp det på bloggen om det är den du menar.

Anonym –   – (8 juni 2010 23:41)  

Eller så kan det vara Bazlama, lite tjockare pita bröd typ...

Taniqua –   – (24 maj 2011 14:15)  

eller gömec??

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP