Fluffig chokladsufflé



En sockrar formarna och en separerar äggulorna. Smidigt med hjälp här hemma. :) Ska på turkisk bröllop ikväll. Ska bli intresannt att se vad menyn består utav. Ha en trevlig kväll.

Ingredienser, 6 portioner
1 dl vispgrädde
100 gram choklad
3 st ägg
1 msk socker

Gör så här

1. Smörj sex små portionsformar och sockra dem.
Ställ in dem i frysen medan du gör smeten.
2. Koka upp grädden i en kastrull. Hacka chokladen och låt den
smälta i den heta grädden.
3. Separera äggulorna från vitorna och rör ner äggulorna i chokladsmeten.
4. Vispa äggvitan hårt för sig och tillsätt strösockret.
5. Vänd ner marängsmeten i chokladsmeten och fördela massan i formarna.
Fyll nästan ända upp.
6. Grädda mitt i ugnen i 175 grader i ca 10 minuter

Daniella - BakeCake  – (10 april 2010 22:08)  

chokladsufflé gjorde jag faktiskt ikväll, haha! och oj, så gott det är!

Helena S  – (10 april 2010 22:54)  

Vad gott med chokladsufflé!

Jag svarade ju aldrig på vart de där fåren kom ifrån; det är en kökshandduk som jag fått av en kompis, hon köpte den när hon var på Irland.

Hoppas att du har en bra helg! :-)

Hallon & Blåbär  – (13 april 2010 16:01)  

Chokladsufflé har jag aldrig testat, men får nog göra det så jag inte missar något =).

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP