Muffinsar till kalas och hennakväll





Jag har även hunnit med umgänge och kalas under långhelgen. :) I lördags på dan var det barnkalas med en clown. På kvällen var det hennakväll för min vännina som ska gifta sig nästa vecka. Visst är hennes tofflor som jag visar upp på bild söta? Och på söndagen blev det fest med min kusin. Till kalaset hade jag med mig muffinsar som Ismail hade bakat.

Ingredienser, 12 st
100 g smör
4 msk strösocker
2 dl vetemjöl + 1 msk vetemjöl
3 msk maizena
2 tsk bakpulver
6 msk mjölk
2 ägg
1 dl hackade valnötter

Chokladsås
100 g blockchoklad
30 g smör

Gör så här
Sätt ugnen på 180 grader. Nyp smör och strösocker tills smöret går in. Tillsätt äggvita och vispa ordentligt. Sedan kan du lägga i äggula, mjöl, maizena och bakpulver och vispa ihop till en deg. Sist lägg i de hackade valnötterna och rör om. Klicka ut 2/3 smet i muffinsformar. Värm i ugn i ca. 12 min. Under tiden gör i ordning såsen genom att smälta smör med chokladen. När du tagit ut muffinsen så häll över såsen och låt svalna.

sana  – (7 april 2010 21:26)  

de se så gutt ut!! smaka riktigt fint med chokladsås eller hur ;=)

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP