Fetaostsås (Haydari)

fetasas

Den här såsen passar bra till bulgursalladen jag visade igår eller till annat gott på mezebordet.

Ingredienser
2 dl turkisk yoghurt
100 gram fetaost
1 tsk torkad mynta
1 st vitlök
1 msk olivolja

Gör så här
Smula fetaosten och blanda med yoghurt. Tillsätt pressad vitlök och torkad mynta.
Blanda och ringla över olivolja.

Nena  – (30 april 2010 15:32)  

Riktigt god rora, maste vara gott pa crackers ocksa, maste prova i salladen som du tipsar om!!
Ha en harlig Valborg!

Yasemin  – (30 april 2010 16:11)  

Va inne på din sida men kunde inte hitta den på svenska? Ha en bra valborg du med :)

Helena S  – (30 april 2010 20:22)  

Vad gott det låter, det här måste jag göra! Och vilka underbara bladskålar, var har du hittat dem någonstans? Hoppas att du får en jättebra Valborg! Kram!

Yasemin  – (1 maj 2010 22:23)  

Dem här är inköpta från Pasabahce i Turkiet. Men jag såg liknande i grönt på Village i Sthlm.

Birgitta Höglund's Mat  – (4 maj 2010 08:18)  

Vad bra, det här receptet har jag funderat på flera gånger. Brukar köpa färdig Haydari i charken när jag är i Turkiet, men nu slipper jag det. Tack, Yasemin :)

Cutecakes-Paulina  – (4 maj 2010 12:07)  

Jag gillar verkligen dina recept, de låter så fräscha & ser så goda ut jämnt!

Passar på att berätta att det just nu pågar en tävling på min blogg där man kan vinna en massa formar!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP