Tjejmiddag med magdans



I lördags hade en bekant till oss ordnat tjejmiddag till ära för kvinnodagen. Mezetallrikarna kom in vid femtiden. Till varmrätt serverades oxfilé med stekt potatis och bernaisesås. Sist kom baklavan med kaffet. Det var 70 kvinnor i restaurangen. Ägarinnan hade ordnat en tävling och vårt bord och ett annat fick alla rätt. Därför fick 1 från varje lag tävla i magdans. Jag ställde upp från vårt lag. :) Jag tror inte att jag har dansat så mycket sen länge. Det var verkligen skoj.

Helena S  – (10 mars 2010 07:52)  

Åh vilken härlig middag det låter som! Jag skulle också vilja magdansa! :-) Måste skryta med att jag tränar ofta nu, tre dagar i veckan! Snart passar mina gamla jeans igen, jag är jättemotiverad! Och jag äter faktiskt inte Ben&Jerrys varje kväll längre. :-)

Remsan  – (10 mars 2010 13:26)  

Så roligt med magdans. När en släkting hade uppvisning med sin dansskola så visade de även upp magdans - gud så häftigt! Tyvärr är delen på mig stelopererad, eller man skulle kunna tro det iaf :-)

Sofie i Trabzon  – (10 mars 2010 17:06)  

Sv: Ursäkta mitt sena svar till dig.
Visst känner jag till Kappadokien, men har aldrig varit inne i de spännande grottorna. Närmaste staden jag varit i är Kayseri för ett x antal àr sedan. Jag hoppas kunna besöka Nevşehir ocksà, har en turkisk väninna som dor där med sin man som tjänstgör som polis där. Hon trivs som fisken i vattnet där.

Vad mysigt med tjejmiddag :) Brukar ocksà samla mina tjejkompisar men det brukar mest bli fikaträffar :) med kakor, börek, sarma, kısır och ıslak kek

Nurgül –   – (10 mars 2010 23:00)  

Ja det var verkligen skoj;)Trevliga vänner, god mat och dans:) Vad duktigt du var när du dansade;)Hoppas att vi ses snart.Kram/Nurgül

Helena Ljunggren  – (11 mars 2010 09:20)  

Underbar middag. Magdans är riktigt häftigt att se :)

Yasemin  – (11 mars 2010 09:46)  

Tack Nurgül för dina varma ord. Klart vi kommer ses. ;) Kram.

Yasemin  – (11 mars 2010 09:47)  

Sofie:
Vad bra att du har bekanta i Nevsehir. Det är alltid ett plus, så får man bättre guidning och kanske gratis boende. :)
Mmmm era tjejmiddagar låter oxå trevliga.

vanilla sky  – (12 mars 2010 14:50)  

Härlig middag! Jag bara älskar meze!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP