Matböcker på hyllan



Så här ser det ut på min hylla i köket nu. Alla utom den turkiska kokboken är inköpt från akademibokhandeln då de hade 70% rabatt på grund av vattenskada. Kan det bli bättre. :) De två första till vänster gillade jag för att det är mycket reportage och skildring av matkulturen. Ska sätta mig ner och läsa igenom dem snart. Någon som har testat några recept i böckerna och kan rekommendera dem?
Igår var en hektiskt men rolig dag för min del. På dagen var vi på barnkalas. Jag bakade cupcakes med non stop godis på. Bilder kommer sen. Sedan var jag på ett "Shower party" för en vän som ska få sitt första barn om en månad. Där fanns det cupcakes som var mycket finare än mina. Bilder kommer så fort jag fått dem av värdinnan. Ha en trevlig söndag.

Helena S  – (21 mars 2010 19:14)  

Åh, en baby shower, Gud vad kul! Det har de ju i Sex and the City. ("That bitch, she stole my baby name!" ;-) Hoppas att den traditionen kommer ännu mer till Sverige!

Underbart med rea pga vattenskada. Jag fick gratis Mars-glass i ett snabbköp en gång pga att deras frys hade gått sönder. Det var lycka det. :-)

Jag är övertygad om att dina cupcakes var jättefina! Kram!

Yasemin  – (22 mars 2010 08:44)  

Tack Helena. Jag hoppas också att den traditionen kommer hit mer. Det var verkligen jättekul. Dem som arrangerade det åt henna hade tävlingsmoment för att godkänna henne som mamma. Riktigt skoj. Och så fick hon alla presenter i förväg, så att hon har allt när hon är hemma med bebisen. Praktiskt. :)

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP