Emins Banana Split


Emin har fått feber igen. Det senaste halvåret har han haft feber någon dag om månaden och så går det över. Vi var på läkarundersökning idag och läkaren sa att det var fullt normalt. Så när han var lite piggare efter alvedonen sa han igår att han ville ha Danana. Jag förstod först inte vad han mena. Då berättade han att det ska va banan, grädde, glass och chokladsås. Jag förstod genast att det var Banana Split och ringde till dagis och frågade om hur de gör den. Men de hade ingen aning eftersom de inte serverat det på dagis. Konstigt, undrar var han lärt sig det? :) Men datastörd som man är googlade jag på banana split och hittade ett recept. Det blev jättegott. :)

Ingredienser, 4 portioner
4 bananer
ca 700 gram gräddglass (vanilj)
2 dl vispgrädde
Chokladsås

Gör så här
Vispa grädden löst.
Skala och dela bananerna på längden.
Lägg först banan, forma kulor av glassen och lägg på bananen, spritsa gärna grädden runt och på, ringla lite chokladsås över.

sana  – (5 mars 2010 01:43)  

det se så gott ut!!

Remsan  – (5 mars 2010 02:58)  

Klart de snappar upp godsakerna ;-) Vem gillar inte banana split?!
Jag menade absolut inget illa med morotskakan. Jag tyckte verkligen dina såg fina ut.

Anonym –   – (5 mars 2010 07:35)  

danana, va sött han är //fatmagul

Yasemin  – (5 mars 2010 11:57)  

Sana: Tack Sana. Gott o enkelt ;)

Remsan: Ingen fara Remsan. Jag tog inte illa upp :)

Fatmagül: Tack vännen. Hoppas barnen blir krya så vi kan gå till biblan på lördag ;)

Helena S  – (5 mars 2010 16:25)  

Jag gillar din nya bloggdesign! Hur har du gjort för att få bilderna så stora?

Birgitta Höglund's Mat  – (5 mars 2010 20:58)  

Vad fint att han fick sin medicin, stackarn. Banana split hjälper mot det mesta ;)
Trevlig helg./ Birgitta

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP