Spagetti med köttfärsås


Spagetti med köttfärssås är aldrig fel. Så här är mitt recept på kärleksreceptet.

Ni har kanske märkt att jag meckat lite med sidan. Vet inte om det blir konstigt att jag gör det när det är uppe live. Säg till om ni märker något kontigt. Jag gör mitt bästa för att ni ska få läsa en bättre blogg. ;)
Jag har också fått tips av min söta kollega på hur jag kan fota matfoton bättre. Hon är själv fotograf och har jättebra tips. Så jag har tagit fram stativ, makrozoom och andra tillbehör som låg och skräpade i förrådet. Ja, en gång i tiden när jag jobbade på Expert Foto brukade jag fota. Men det var 10 år sedan, så ni kan förstå att det inte är mycket kvar i huvet :)
Så idag sitter jag med stativ och förundras hur mycket trolleri den gör för att få ljusare bilder. För bilder med blixt, det ska man tydligen inte ta. Och då behöver man ett stativ för att kunna ta med långa slutartider. Så förhoppningsvis till nästa vecka får ni bättre bilder. :)

Ingredienser, 4 personer
Spagetti
300 gr Köttfärs
1 msk rapsolja
1 st gullök
1 pressad vitlöksklyfta
1 msk tomatpuré
100 gr pressade tomater
1 dl vatten
Salt&peppar

Gör så här
1 Koka spagettin enligt anvisningen på förpackningen för 4 personer.
2 Hacka lösen i tärningar. Bryn i olja tills de får färg.
3 Tillsätt sedan köttfärsen och stek på svag värme tills de får färg i ca. 5-8 min.
4 Tillsätt purén, pressade tomaterna och vattnet. Stek i ca. 10 min och tillsätt sedan kryddorna och vitlöken. Rör om och ta bort från värmen.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP