Gryta med purjolök&citron


Den här grytan känns väldigt lätt. Ett stort plus också för att den är så enkel att fixa då man har bråttom. Man kan även göra den med spenat istället för purjolök. Smaklig måltid.

Ingredienser, 4 portioner
1 hel purjolök
0,75 dl jasminris
1 st gullök
1 msk tomatpuré
2 msk olivolja
Salt&peppar
4 dl kokande vatten
Saft av en citron
 
Gör så här
1 Hacka löken i tärningar och bryn tills det får färg i olivolja. Tillsätt tomatpurén och rör om.
2 Skiva purjolöken och tillsätt i grytan. När purjolöken mjuknat något kan du tillsätta riset och stek någon minut.
3 Tillsätt vattnet och koka i ca. 10 min.
4 Tillsätt sist i kryddorna och saften av citron. Rör om och lyft av från spisen.

Helena S  – (18 februari 2010 20:29)  

Låter gott!

Jodå, jag var på body pump igår! Jag är mäkta stolt! Imorgon ska jag gå på strip aerobics, det ska bli jättekul! Man tar inte av sig något, men jag har förstått att man åmar sig lite runt en stol. :-)

Sabina –   – (19 februari 2010 23:22)  

Vilken härlig blogg du har!
Sökte efter börek recept och hittade din blogg.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP