Wok i wok



Finns det något enklare att laga en wokrätter. Jag brukar laga med kyckling och tillsätta av de grönsaker jag har hemma. Det bästa med wok är att E vågar smaka på alla grönsaker. Antar att det är för att de är lite krispiga. För annars gillar han inte kokta grönsaker så mycket.

Ingredienser, 2 portioner
2 st kycklingfilé
1 msk rapsolja
1 st skal av lime
Broccoli
Blomkål
1-2 morötter
4-5 Champinjoner
1 konservburk kokosmjölk
Salt&peppar

Gör så här
1 Bryn limeskalen i lite olja. Tillsätt sedan kycklingen och bryn tills den får färg.
2 Hacka alla grönsaker till småbitar och lägg i woken. Woka på hög värme i några minuter.
3 Tillsätt kokosmjölk och kryddor. Servera med ris och grönsallad.
Tips! Man kan byta ut kokosmjölk mot grädde och curry. Det är också gott.

Helena S  – (27 januari 2010 20:45)  

Det är jättetacksamt med wok! I Tyskland har de elektriska wokar som de ställer på bordet, och wokar mitt på matbordet när alla sitter ner, våra tyska vänner gjorde det när vi var hemma hos dem. Tyskar gillar prylar och maskiner av olika slag, har jag märkt... Men det är himla dåligt flås i elektriska wokar, så tacka vet jag vanliga wokar.

Fin bild med den prickiga duken!

Kalasgott  – (27 januari 2010 21:26)  

Åh så smarrigt det ser ut! Wook är såå gott!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP