Krämig äggröra



Helgen var superhärlig och full med aktiviteter. Vi gick till pulkabacken med Emins bästa kompis Deniz. Men efter ett tag började de klättra i snön, leka snöbollskrig och snögubbe. Åhh snön är så härlig. Jag har ju varit i Turkiet och verkligen saknat snön. Jag skulle vilja börja åka längdskidor också, men jag skulle vilja hyra först innan man köper ett par dyra skidor och sedan inser att det inte var något för en. Någon som vet ställen i Stockholm som hyr ut?

Det är ju viktigt att få i sig rejält med frukost innan man beger sig ut. Vi åt en jättegod äggröra med rostade brödskivor, ekologisk äppeljuice och frukt.

Ingredienser äggröra, 2 personer
2 st ägg
0,5 dl grädde
Salt&peppar

Vispa ihop allt löst med en gaffel. Stek på mellanvärme tills smeten stannat.

Loulaskök  – (18 januari 2010 22:33)  

Jo jag mår fint.Visst är det härligt med skidor, jag har varit ute och åkt flera gånger nu. Snacka om svaga muskler i överkroppen, behöver nog vänjas lite!Vi har ett eljusspår med 2,5 km, perfekt på kvällen när det finns lite mer tid. Gjorde egen tapenade i helgen efter ditt recept. Men jag skall nog hacka ingredienserna i stället för att mixa, så den blev god men passade bättre till pastan som vi åt dan efter. Lycka till med skidorna!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP