Tiramisu garnerad med kakao




Jag brukar träna på tisdagar och torsdagar, men igår var passet jag skulle gå på fullt. Jag blev på dåligt humör för att jag inte fick träna. Så istället blev jag sugen på något gott och lagade Tiramisu. Det uppskattades här hemma. Lite vardagslyx skadar ju inte :)

Ingredienser, 6 personer
4 äggulor
4 msk socker
2 äggvita
250 g mascarpone
1 pkt savoyardikex (lady-fingers)
3 dl starkt kaffe

1 dl vispad grädde

Gör så här
1 Vispa äggulor och socker pösigt (spara 2 äggvitor och vispa de för sig).
2 Vänd ner mascarpone osten, lite i taget, och sedan grädden och sist äggvitan.
3 Doppa savoiardikex i kaffe och lägg i bottnen på en form.
4 Bre på hälften av mascarponeblandningen. Lägg på ett varv till av kaffedoppad kex och mascarponeblandning. Låt stå minst 5 timmar i kylskåp.
5 Sikta över kakao före servering.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP