Semestermat



Vi hälsade på min barndomsvän Alev i Bursa. De övre två bilderna är hennes godheter, rödlinssoppa och purjolöksgryta. Till höger om dem en fisk som kallades "Barbunya" från bröllopsmiddagen och under den nästan uppättna mezen. :)

I Bursa fanns också ett fint téhus i Kozahan som ni kan se på bilden. I Turkiet finns det en stor tékultur och vart man än går blir man bjuden på ett glas té.

Fler bilder från semestern kommer. Jag måste få ordning på dem. :)

Eleonore  – (20 januari 2010 21:35)  

Ja Sofi är riktigt duktig på mode, hon plockar verkligen ut godbitarna ur alla trender :)
hihi tack!

Va gott allt ser ut, har du en skön semester?

Yasemin  – (21 januari 2010 10:25)  

Semestern är slut. Den var toppen då den var :)

Helena S  – (21 januari 2010 14:00)  

Vad kul med bilder på vad som serveras på tallrikarna i Turkiet! Jag har aldrig varit där, men det låter jättehärligt. Jag gillar tékulturen, jag är en tédrickare av stora mått!

risros  – (24 januari 2010 17:44)  

Åh, jag älskar sådana små fiskar! Antar att de är lika de som jag nyligen åt på en liten genuin tapaseria i Barcelona. Framöver får det bli Istanbul, är otroligt lockad av den staden.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP