Kladdkaka med noblesse



Förra veckan inledde C på jobbet med fredagsfika genom att bjuda på kladdkaka med grädde. Vi pratade om att vi fikar alledeles för sällan och att vi borde göra det oftare. Så från och med nu är det ett stående schema att fredagsfika på eftermiddagen. Mysigt, eller hur? :) Vi pratade om två på företaget som ska ställa upp på vasalopp. Och en kille hos oss som försöker hårdbanta med någon bantningsdryck. Jag tycker dem där dryckerna ser så motbjudande ut. Förstår inte hur man kan föredra det istället för en kladdkaka :). Fast det är kanske enkelt för mig att säga som aldrig har haft några större problem med vikten. Men jag tycker att man ska ändra livsstil istället. Äta nyttigare och röra på sig mer.

På fredagsfikat idag hade M på jobbet med sig kladdkaka i småformar med noblesse på. Jag gillade verkligen idén med noblesse och ville dela den med er. Tänk då kan man enkelt piffa med vilken noblesse smak man vill. :)

Johanna Siljehagen  – (29 januari 2010 18:39)  

Tack fòr att du kikade in. Och passande att du har en matblogg. Ska bòrja pyssla med sàdant ocksà, men inte i bloggvàg. Vill gàrna fòlja andra som bloggar om mat, sà jag làgger in dig pà bloglovin. Kram

Helena S  – (31 januari 2010 11:58)  

Vi har fika nästan varje dag på vårt jobb, mina kollegor skyllor sina viktuppgångar på mig... ;-) Vi måste dra ner på våra jobbfikan alltså. Men det är ju så trevligt med något gott till kaffet...

Sandra drömkaka  – (4 februari 2010 18:51)  

Åh så gott!! Kladdkaka är aldrig fel & Noblesse är alltid rätt, jag blir så sugen på baka nu igen :) !

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP