Varm och lätt fisksoppa



Igår kväll kännde jag för något lätt och lagade en fisksoppa med potatis. Jag är inte jätteförtjust i potatis i soppor och grytor, men i den här soppan smakade det bra och det känndes lätt efter maten. Receptet hittade jag i Laga lätt nr 3/09, men har gjort om den lite. Soppan uppskattades av alla i familjen. Emin på 3 år var lite skeptisk till en början, men när han väl smakat på det gick det bra. Speciellt fisk är han förtjust i. :)

Ingredienser 4 portioner
1 gul lök
4-6 potatisar
2 msk olivolja
1 hönsbuljongtärning
1 liter vatten
400 sejfilé
4 msk matlagningsgrädde
3 msk hackad dill

Gör så här
1. Skala och skiva löken. Skala och tärna potatisen.
2. Fräs lök och potatis i oljan i 3 min. Lägg i buljongen och tilsättvattnet, låt koka 7 min.
3. Lägg i fisken och sjud under lock 10 min eller tills fisken är klar.
4. Tilsätt grädde och dill. Toppa med citronskivor.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP