Tortelloni med ostsås



Pasta ligger mig kärt till. Eftersom min äldre bror var vegetarian så åt vi ofta pasta med tomatsås hemma. Och konstigt nog så tröttnade jag aldrig på det. Jag kan fortfarande äta pasta flera dagar i sträck men inte bli trött på det. Det är så gott.
Jag gjorde pasta med ostsås och tog de grönsaker vi hade hemma.

Ingredienser, 4 portioner
2 dl tortelloni med ostfyllning
8-10 st championjer
1/2 purjolök
1 dl mellangrädde
1 dl riven herrgårdsost
Allkrydda, salt&peppar

Gör så här
1 Koka tortellonin enligt förpackningen.
2 Stuva purjolöken och champinjonerna med lite olja på låg värme i telflonpanna i 5 min.
3 Tilsätt grädde och riven ost och låt småputtra lite till.
4 Krydda och låt puttra någon minut till. Blanda med pastan och servera.

cilla  – (20 december 2009 00:52)  

härlig blogg du har, massor av roliga saker. kramisar

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP