Starta dagen med en smoothie


Alla har vi hört hur nyttigt det är med bär. De innehåller en hel del antioxidanter bland annat c-vitamin. Men hur ska man få i sig dem? Får du i dig det, och hur i sådana fall? Jag har hittat ett sätt som funkar för mig. Det är att blanda ett glas smoothie på morgonen. Efter det känner jag mig pigg och fylld av energi för att gå till jobbet. Så här gör jag min smoothie.

Yasemins smoothie:
1 dl yoghurt vanilj
1 dl mellanmjölk
1/2 banan
3-4 st frysta jordgubbar
1 tsk linfrö

Gör så här:
Blanda alla ingredienserna i en mixer. Drick kallt.

Anonym –   – (9 december 2009 17:07)  

linfrö ?

Helena S  – (10 december 2009 08:54)  

Hej!
Välkommen till matbloggsvärlden! :-) Vilken fin blogg du har! Det var längesen jag gjorde en smoothie, det får nog bli dags snart!

Yasemin –   – (10 december 2009 13:24)  

Tack Helena,
Det är jättekul. Finns så många fina bloggar. Har inte kunnat slita mig från datorn senaste dagarna.

Hallon & Blåbär  – (12 december 2009 19:34)  

Smootihe är en stor favorit här hemma, favoriten är nog med hallon och inlagd persika.

Ha en bra kväll!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP