Ljuvlig söt och fyllig smak




Vet ni vad det här är för efterrätt? Recept kommer senare :)

fatmagul –   – (7 december 2009 14:00)  

skulle inte ismail laga den här efterrätten till oss :)//fatmagül

Yasemin –   – (7 december 2009 16:16)  

Hehe..det stämmer. Men jag åt upp allt hehe...

Cecilia F  – (14 juni 2011 15:32)  

Kommer det nåt recpet på de här? Älskar din blogg och hittar alltid nåt nytt att testa. Uppskattat av min turkiska pojkvän!

Anonym –   – (19 januari 2012 13:45)  

Hej Yasemin.

tack för en bra sida där man kan laga olika rätter från turkiet. är sugen på kabak tatlisi,( pumpa bakelse) ser att du har lagt upp bilder men inget recept.
tacksam för ett recept.

Må gott och tack för en bra blogg.

MVH
Sevgi

Yasemin  – (19 januari 2012 18:52)  

Hej Sevgi tack för din kommentar. Jag har haft i tankarna att jag ska lägga upp recept på detta goda bakverk men det har liksom inte blivit av :)

Det är så enkelt egentligen. Du kan välja om du vill göra i kastrull eller i ugn. Jag gör i ugnen. Ta en halv pumpa och dela i bitar. Sedan lägger du den i en kastrull och häller på socker cirka 4-5 dl beroende på hur söt du vill ha den. När det har stått några timmar bör den ha vattnats, låt de vara kvar i formen. Kör sedan in den i ugnen tills den mjuknar i cirka en halvtimme. Jag har tyvärr inte skrivit ner vilka mängder jag brukar använda, brukar köra på känsla genom att kolla av pumpan i slutet om den behöver mer socker och då häller jag på lite till. Good luck!

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP