Lantligt eller trendigt porslin till mitt kök?


Jag har en vit porslinserie från Duka till vardags. Ganska enkel och har funkat bra i åtta år. Men nu känner jag att jag vill ha något som piffar upp vardagsserveringen på köksbordet.
Jag gillar den charmiga och varma lantliga stilen men även det strikta och enkla moderna.
Jag bor visserligen i lägenhet och inte radhus, men jag tycker att man kan ha romantiskt och lantligt för det. Men jag kan bara inte bestämma mig.

Så fort jag besöker butiken Syster lycklig blir jag alldeles harmonisk och vill bara ha allt från Greengate därifrån. Samma sak när jag besöker Bruka, det känns också så rätt. Och så Filippa-K, visste ni att de också har porslin. Jag har ju muggarna, de är så snygga. Man känner sig så trendig. Så det hela slutar med att Yasemin inte kan bestämma sig och köper lite av varje. Jag har 2 Filippa-K-muggar, 1 green-gate mugg och 1 rosa uppläggsfat från Bruka. :)
Så när jag vill känna mig trendig tar jag fram Filippa-K muggen och när jag vill känna mig harmonisk tar jag fram Green-gate muggen och upplägningsfatet står alltid framme på bordet med lite frukter i.

Fast nu är jag bestämd. Jag ska samla ihop till en serie av något för annars blir det dyra utgifter om jag ska samla på alla. Men jag behöver hjälp? Vilken tycker du är snyggast? Varför?

Bilder källa:
PS. Tack till alla tre leverantörer för att jag fick låna bilderna i kollaget.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP