Julbord med jobbet

Igår hade vi julfest. Vi började klockan 14.00 och en personlig coach som heter Anette Follinger pratade om ämnet "Du är vad du tänker" i två timmar.

Det var verkligen inspirerande. Hon berättade att 75% av oss vaknar med negativa tankar. Tankar som påverkar att vi fortsätter må dåligt. Det vi ska göra är istället att vakna på morgonen och visualisera hur dagen ska se ut. Om vi tänker positivt kommer vi också lyckas bättre och må bättre. Det hon pratade om är egentligen självklara saker, men det är alltid bra med påminnelser av en guru :). Snälla läsare där ute som mår dåligt. Sträck på er, le, var tacksamma och bry er inte om vad andra tänker. Lev livet. Egoist - Javisst! :)

Därefter fick vi i uppdrag att gå ut och hitta motiv som föreställer värdeorden mod, rädsla, möjlighet och positiv. Vi började med att brainstorma och tog statyer som tema. Därefter gick vi till en lokal på Norrlandsgatan, och vår käre VD hade lagat italiensk julbord. Och just som jag tog fram min kamera märkte jag att den var trasig. :( Så tyvärr kan jag inte visa hur maten såg ut. Vi fick i alla fall till förätt crostini med oliver, ostbricka med fikonmarmelad, oxfile och mozarella med tomater. Huvudrätten bestod av tre olika pasta; en med kyckling och curry, en med skaldjur och en med salami. Till efterätt blev det såklart Tiramisu.

Vi blev kvar till midnatt och åkte sedan hem. Jag hade riktigt trevligt, skrattade konstant och är så tacksam för att jag har så trevliga arbetskamrater och chefer. I looove my job :)

PS. Eftersom min kamera gick sönder, får min son illustrera dagen i tomtekläderna.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP