Avkopplande frukost



Idag var jag ledig och åt frukost i lugn och ro. Ja, så lugnt det går med en busig tre åring i alla fall. Jag värmde valnötsbrödskivorna i ugnen. I en stekpanna brynde jag champinjoner med tomat och vitlök. La upp det på en tallrik med sallad. Mitt i frukosten ringde C från jobbet och meddelade ett riktigt tråkigt besked. J på jobbet som skulle få barn om en månad skulle inte längre få det. Hennes barn hade dött i magen. Jag blev verkligen ledsen och började gråta av medlidande. Det måste ju vara det värsta som kan hända en. Och J som är den underbaraste människan. Hon har inga hemligheter, är alltid öppen, glad och urgullig. Skulle verkligen vilja krama om henne nu. Men vi står ju inte varandra så nära, och så antar jag att hon har folk omkring sig som kan stötta henne. Men ett blombud kan man kanske skicka?

Not. Efterbehandlade bilden i photoshop. Egentligen är det rosa min morgonrock. Man får ju skapa servetter i olika färger om man inte har råd att köpa. :)

Helena S  – (22 december 2009 21:43)  

Stackars din kompis! Måste vara hemskt att vara med om något sådant.

För att byta samtalsämne med tvära kast så var det en rolig idé att fixa med morgonrocken! Jag har börjat köpa bloggrekvisita på loppis, det är jättekul!

Hoppas att allt är bra med dig mitt i all julstress. Kram!

Yasemin  – (22 december 2009 22:15)  

Ja verkligen, speciellt innan jul och allt. Hörde att företaget skickat henne en låda med frukt, godis, tidningar o dyl.

Ja, man kommer på nya ideér när man väl startat bloggen. Det låter som en smart idé att handla på loppis :)

Allt är bara bra med mig. Ska bli mysigt att varva ner nu och ägna tid med familjen. :)
Hoppas att allt är bra med dig också. Kram.

Skicka en kommentar

  © Blogger template Shush by Ourblogtemplates.com 2009

Back to TOP